Sandra Wiborg | Er du synlig på mobil?
4660
single,single-post,postid-4660,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 
Death_to_stock_communicate_hands_11

Er du synlig på mobil?

I Kampanje kan vi lese at «alle» under 50 år har smarttelefon. Nordmenn har alltid vært tidlig ute med bruk av smarttelefon og hele 85 prosent av oss eier i dag en mobil enhet, viser ferske tall fra TNS Gallup for Q2-2015.

Ferske tall fra TNS Gallup viser at hele 85 prosent av oss eier en mobil enhet.

Ferske tall fra TNS Gallup viser at hele 85 prosent av oss eier en mobil enhet.

I sommer kommer halvparten av medienes lesere fra mobilen. Vi tar altså ikke ferie fra nyhetene, selv om vi er på farten, hytta, hotellet, eller hjemme. Mobilen har blitt vår viktigste enhet for å holde oss oppdaterte. Den er med oss uansett.

Men hvordan står det til med din mobilstrategi? Har dere en mobiltilpasset landingsside? Kan kandidater søke jobber via deres søknadsapplikasjon på mobil? Merk deg at det er en forskjell på å «klare å søke» via mobil og det at søk på stilling er tilrettelagt for mobilbruk. Leter du etter kandidater via mobilsider? Eller tenker du at så lenge jeg er synlig digitalt, så holder vel det?

Mennesker har alltid hatt dårlig tålmodighet på nett. Nettsiden kan ikke bruke for lang tid på å laste ned, det vi leter etter må komme raskt til syne, skjemaer som skal sendes via nettsider må være enkle å forholde seg til. Denne tålmodigheten er enda dårligere på mobil og det er viktigere at vi er spot-on og tilrettelegger for mobilbruk. Hvis ikke risikerer du å miste gode kandidater.

Om du ikke ønsker å miste søkere fordi synligheten på mobil ikke var prioritert frem til nå, anbefaler jeg å sette i gang arbeidet. Slik kan du bli en kandidatvinner også fra mobile enheter.

 

Sandra Wiborg
sandrawiborg@gmail.com

Jeg har et bredt interessefelt innen markedsføring i egne, kjøpte og fortjente kanaler. Best effekt oppnås ved hjelp av godt budskap (innhold), brukervennlighet (design) og riktig markedsføring (spredning) – alt tilpasset målgruppen.

Ingen kommentar

Legg inn en kommentar