Sandra Wiborg | Arbeidstakers marked
2979
post-template-default,single,single-post,postid-2979,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Arbeidstakers marked

Vi har et arbeidsmarked som er i arbeidstakers favør. Hva betyr dette for deg som arbeidsgiver? Det er ikke lenger slik at man kan kunngjøre en stilling og tro at man får rett person på plass i løpet av kort tid. 

IMG_2203

Som vi ser på forsiden av Dagbladet i dag er det nå 45 000 ledige stillinger i Norge.

I dagens utgave av Dagbladet kan vi lese at det er 45 000 ledige stillinger i Norge. Mange bruker julen til å vurdere sin egen jobbsituasjon og nytt år er tida der flest nordmenn ønsker seg ny jobb.

På årets første arbeidsdag, 2. januar, klikket 116 367 unike brukere seg rundt på jobbsidene til Finn.no. Det er ny brukerrekord.  // Dagbladet

Har dere gjort de grepene som trengs som å være attraktiv nok for disse søkerne? Har dere en tydelig og klar kommunikasjon i deres annonser? Gjenspeiler annonsen dere som arbeidsplass?

Vi er inne i et nytt år og det en fin mulighet til å sette seg ned og reflektere over egne annonser og virksomhetens employer branding strategi. Hva fungerer bra og hva fungerer mindre bra? Hva kan vi bli bedre på?

Vi håper alle setter av litt tid til å vurdere om man kan gjøre noen forbedringer inn i det nye året. Benytter også anledningen til å ønske dere alle et godt nytt år!

Elin har skrevet en kommentar på Kampanje.com, der hun tar et oppgjør med de klisjéene som serveres i stillingsannonsene. Les kommentaren, Klisjéenes teater her: http://www.kampanje.com/kommentert/article6422233.ece

Dette innlegget ble første gang publisert på bloggen til MediaPlus.

Sandra Wiborg
sandrawiborg@gmail.com

Jeg har et bredt interessefelt innen markedsføring i egne, kjøpte og fortjente kanaler. Best effekt oppnås ved hjelp av godt budskap (innhold), brukervennlighet (design) og riktig markedsføring (spredning) – alt tilpasset målgruppen.

Ingen kommentar

Legg inn en kommentar