Sandra Wiborg | Kreative rekrutteringskampanjer
1065
post-template-default,single,single-post,postid-1065,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Kreative rekrutteringskampanjer

I denne ukes blogginnlegg ønsker vi å inspirere og har derfor hentet et par kampanjer som gode eksempler. Vi gjør oppmerksom på at MediaPlus ikke står bak disse kampanjene.

verden fineste stilling ledig

 

Kunnskapsdepartementet har i disse dager lansert kampanjen «Verdens fineste stilling ledig» for å lokke flere til å søke førskolelærerstudiet.

Det er flott å se at Kunnskapsdepartementet lager en stor og kreativ rekrutteringskampanje, og jeg tror de vil få mye oppmerksomhet og gode resultater av prosjektet. Employer branding-biten tror jeg er vel så viktig som selve rekrutteringen til faget. Man opplever en yrkesstolthet og arbeidsglede som er svært tiltrekkende!

Adecco har også i år lansert sin årlige konsernsjefkampanje, der de søker studenter som ønsker å ha sommerjobb som Adeccos konsernsjef.

Vi oppfordrer ofte våre kunder til å tenke kreativt når de ønsker seg større kampanjer og det er mange måter å gjøre dette på – som slett ikke trenger å være så omfattende som det disse kampanjene er.

Her finner du «Verdens fineste stilling ledig»
Her finner du «Konsernsjefen»

Vi minner om kåringen av Årets stillingsannonse, Advertoprisen. Send inn dine forslag, eller kommenter gjerne her også om du har noen eksempler på gode og kreative stillingsannonser.

Dette innlegget ble første gang publisert på bloggen til MediaPlus.

Sandra Wiborg
sandrawiborg@gmail.com

Jeg har et bredt interessefelt innen markedsføring i egne, kjøpte og fortjente kanaler. Best effekt oppnås ved hjelp av godt budskap (innhold), brukervennlighet (design) og riktig markedsføring (spredning) – alt tilpasset målgruppen.

Ingen kommentar

Legg inn en kommentar