Sandra Wiborg | Den viktige markedsføringen
1090
post-template-default,single,single-post,postid-1090,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Den viktige markedsføringen

Bjørn Bergslien fra Netlife Research har denne uken blogget om brukere som har fått nok.

Brukere er møkka lei av reklame, salgsvås, marketingpjatt, bannere og unødvendig mye innhold som forkludrer veien til mål på et nettsted.
– Bjørn Bergslien fra Netlife Research

Dette synes jeg er et veldig interessant innlegg og jeg ser selv trenden. Vi er mettet av reklame og markedsføring og sorterer mer enn noen gang! Vi bruker programmer som fjerner bannere fra nettsider og betaler for innhold som eksempelvis musikk på Spotify for å slippe reklamen.

I innlegget til Bjørn dreier det seg først og fremst om hvordan vi tilrettelegger nettsidene ovenfor brukerne våre. Men jeg har lyst til å bruke dette som eksempel når vi snakker om stillingsannonsering – som jo er vårt fagfelt 🙂

Stillingsannonsering er også markedsføring av organisasjonen. En undervurdert markedsføring hos en del, men likevel markedsføring – på godt og vondt. Men det er en annen form for markedsføring. Det er en mer akseptert markedsføring. Man tilbyr en verdi i form av en ansettelse og det er noe både de aktive og passive jobbsøkerne setter stor pris på. De fleste av oss må jo ha en jobb :-).

Derfor mener jeg man har en unik mulighet til å markedføre organisasjonen ved å ha gode stillingsannonser! Stillingsannonser er dessverre ofte nedprioritert sammenlignet med den generelle markedsføringen hos organisasjonene – og det synes jeg er synd. Mange har sitt første møte med bedriften nettopp gjennom disse annonsene – og det burde ofte hvert brukt mer tid og ressurser til annonseringen. Ikke nødvendigvis i form av flere medieinnrykk, men noen ekstra vurderinger i forhold til tekst, innhold og design gjør mye – og trenger ikke være kostbart.

Har du tips til organisasjoner som er flinke til å markedsføre seg i stillingsannonsene? Og hvordan er stillingsannonseringen prioritert der du jobber? Hvis du skulle søke jobb, hva ville du skulle stått i en annonse?

Sandra Wiborg
sandrawiborg@gmail.com

Jeg har et bredt interessefelt innen markedsføring i egne, kjøpte og fortjente kanaler. Best effekt oppnås ved hjelp av godt budskap (innhold), brukervennlighet (design) og riktig markedsføring (spredning) – alt tilpasset målgruppen.

Ingen kommentar

Legg inn en kommentar