Sandra Wiborg | Annonsering på Facebook
96
post-template-default,single,single-post,postid-96,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Annonsering på Facebook

For mange av oss er ikke lenger Facebook et nytt medie og antallet brukere øker. Det er derfor ingen grunn til å ikke velge Facebook når man skal annonsere.

Det er i dag over 2,5 millioner norske brukere, i følge Facebook Advertising og Facebook er det tredje største mediet i Norge.

I denne runden tar vi for oss Facebook Ads, dvs. de enkle bilde- og tekstannonsene som dukker opp på din Facebook-profil.

Eksempel på en Facebookannonse.

Eksempel på en Facebookannonse.

Nå rett person til rett tid
Facebook har mange brukere og målgruppen din er sannsynligvis på Facebook – i hvertfall store deler av den. Du kan segmentere på ulike kriterier som avgjør hvem som skal se ditt budskap. Dermed treffer du din målgruppe på en enkelt og direkte måte. Eksempler på slike segmenteringsmuligheter kan være kjønn, alder, bosted og interesse.

Lag kostnadseffektive annonsekampanjer
Du bestemmer selv hvilken sum du ønsker å benytte på annonseringen og har hele tiden kontroll over annonsebudsjettet. Du kan velge å betale når noen klikker på annonsen din eller hver gang noen ser den.

  • Bestem ditt eget budsjett
  • Ha full kontroll over budsjettet til enhver tid
  • Velg å betale per klikk (CPC) eller per visning (CPM)

Gi et klart og tydelig budskap
Annonsene som tilbys er enkle bilde- og tekstbaserte annonser. Det er begrenset informasjon som får plass og det er derfor viktig at man har et klart og tydelig budskap som vekker nysgjerrighet.

Dette innlegget ble første gang publisert på bloggen til MediaPlus.
Sandra Wiborg
sandrawiborg@gmail.com

Jeg har et bredt interessefelt innen markedsføring i egne, kjøpte og fortjente kanaler. Best effekt oppnås ved hjelp av godt budskap (innhold), brukervennlighet (design) og riktig markedsføring (spredning) – alt tilpasset målgruppen.

Ingen kommentar

Legg inn en kommentar